Neljä päivää kotona ja taas mennään🛫🛫

Kolmas reissu jo tänä vuonna ja vasta ollaan vapusssa😀

Taas pääsin reissuun kotikentältä ja täydellisen järkevään aikaan. Lähtö siis 14:00 ja perillä 17:45

Paluun kestääkin sitten vähän pitempään, kun säästösyistä tulen ryanairilla Lontoon kautta, mutta Tampereelle 😊 Malagasta Lontooseen 36€ ja Lontoosta kotiin 19€. Tämä suora meno 206€.

Samalla tässä harjoittelen pienillä tavaroilla matkustamista. Menis todella hyvin, jos tuo unikone olis pienempi, se haukkaa ison osan kapasiteetista. Menossa ei ongelmia, mutta paluulle pitää jättää vähän jotain muiden kannettavaksi.

Syy miksi nyt sitten muutamaksi päiväksi Benalmadeinaan on sisko😍 Lähtivät taas pidemmälle lomalle ja kaverin kämpäsdä ylimääräistä tilaa. Hyvä syy lähteä aurinkoon☀️

Tampere on niin näppärän pieni kenttä. Ei jonoja mihinkään ja hyvät tilat istua.

Kyohariakin saa, kunhan ei ole lähdössä aamulennolka Riikan kautta.

Tämä näkymä on tullut jo tutuksi ja lehti on nyt luettu kannesta kanteen.

Kone ei ihan täynnä niin mulla on tyhjä penkki vieressä. Aikas täydellistä😁

Sisäänkirjautuessa tyrkyttivät kaikkea mahdollista, lisäkaukkua ja ohituskaistaa, mutta tartuin ruokaan. Lihapullat+salaatti+jälkkäri+viini = 13,99. Ruoka olis voinut olla vähän lämpöisempää, mutta ihan oiva annos.

Nyt ollaan jo liki.

Malagan kentältä löytyi hyvin taksi ja osasin vieläpä espanjaksi ilmoittaa minne halusin, no osoite piti kyllä näyttää puhelimesta, kun enhän mä sellaisia muista. Vartin matka ja se sujui joutuin, kun tuli viesti, että sangria täällä odottaa.

Matti oli kadunvarressa jo vastassa.

Kyllä oli tervetullut olo ja ruokaakin sain heti esittelykierroksen jälkeen. Meloni+proscuito alkupalaksi ja pihviä ja salaattia pääruuaksi 😋 nam

Perinteisellä korkkiruuvilla ekaa kertaa - kyllä onnistu.

Vähän tämä paikka on retro, mutta kivalla tavalla. Kolme makuuhuonetta, keittiö, apukeittiö, pari kylppäriä ja iso terassi.

Näkymä ikkunasta

Näkymää terassilta

Päätettiin lähteä vähän kävelemään.

Tunnelma on eteläinen ja seura parasta😍

Rantaa ja rantakatua riittää

Kyllä hiekasta saa hienoja rakennelmia

Päästiin satamaan ja iltakin alkaa hämärtyä, niin nähdään valot. Sataman terassilla maisteltiin juomia. Ohimennessä vilkuilin kauppoja. Jonain päivänä shoppaileen.

Täällä oli kalatapahtuma ja iltapalaksi otettiin yksi lautasellinen paellaa - ai kun oli hyvää.

Vähän oli samanlainen tunnelma, kun suuret oluet tapahtumassa. Nyt vaan pääosassa meren elävät. Kyllä sitä olutta tuotiin kannu kaupalla pöytään, jos olis tarvinnut.

Siskokset

Paluumatkalla yö oli jo tummunut ja sai ihailla valoja. Iltaviini terassilla..,

Ja sitten jo peti kutsui, olihan se kello jo kuitenkin melkein yks.

Hyvin nukutti ja heräsin ilman kellon soittoa noin puoli kahdeksan.

Aamukahvi parvekkeella. Aikas kivaa

Erikoinen usva nousi mereltä ja peitti kaiken. Mielenkiintoinen ilmiö, oli kuitenkin niin kirkasta, että joutu siristelleen silmiä. Ei tullut ja lämmintä riitti.

Hetken päästä usva hävisi. Se tuli takaisin vielä kaksi kertaa aamupäivän aikana. Ei kuulemma ole aiemmin ollut kuin yhden kerran aamulla ja nyt saman päivän aikaan monta kertaa😳 esittelee mulle taitojaan.

Kuva parvekkeelta toiseen suuntaan, olikohan tuonne päin Fuengirola

Ja allasalue

Ja päätön neito

Aamupalan jälkeen lähdettiin tietenkin aamulenkille rannalle. Mikäs siellä oli kulkea, kun joku oli ystävällisesti tehnyt tuollaisen kivan kilkuväylän.

Ihmisiä harvakseltaan, aurinko porottaa, ri kiire minnekkään

Sieltä se usva taas hiipii.

Tuo oikeanpuoleinen valkoinen rakennus on majapaikkamme.

Sukulaiset villiintyi 😂

Toki piti ottaa myös petanque kisa, kun ihan kenttäkin sitä varten. Nuo kaks on harjoitellut, mun heitot meni sinne päin. Kisa päättyi 13-11-5 Matti voitti.

Jonohan urheillessa tuli. Arvaa kumpi on ollut kauemmin reissussa☀️☀️☀️

Lounaaksi kaurapuuroa, leipää ja hedelmiä.

Painuttiin hetkeksi altaalle ja uimaan ja lueskeleen.

Ei me jaksettu kauaa paikallamme olla, kun päätettiin lähteä lintupuistoon.

Taideteos näytti tuuletinta säätä.

Puiston sisäänkäynti. Kyllä täällä maailmalla osataan tehdä kivoja puistoja. Täällä vietti useampi porukka syntyäreitään.

Lintulampi. Sorsia, lokkeja, nokikanoja ja jotain muita oli löytänyt lammen.

Omituisia otuksia oli tänne eksynyt.

Kaktuspuisto. Kauhee määrä kukkivia kaktuksia ja muita.

Aikas komeita nuo kaktukset

Sitten tuli vastaa kilpikonnalampi.

Lisäksi puistossa oli vihreitä undulaatteja ihan vapaana. Kauniita perhosia. Värejä. Ja kuuma

Hetkeksi vielä uiskenteleen

Ja kotoinen juoma löytyi lähikaupasta.

Aika lähteä suihkuun ja syömään. Aftersania nahkaan, kyllä se nahka paikkapaikoin punottaa ja rusketusraitaa pukkaa vaikka oli 50 aurinkorasvaa, eikä tuolla altaalla kauaa oltu.

Vähän sangriaa

Että jaksoi lähteä syömään. Alkuun otettiin yhteinen rapupannu😋😋😋

Matille bbg-mustekalaa

Mulle kala mix ja Mella otti kalavartaan, josta unohdin ottaa kuvan.

Päätettiin vielä lähteä vähän shoppaileen, Matti luovutti. Ei ollut turha reissu, kun hiki päässä sovittaa viidet bikinit ja puolitusinaa mekkoa, niin jotain löytyy. Nyt on uudet bikinit ja uusi mekko.

Tassut on aivan puhki.

Nyt nukkuun!

Vuorelle!

Päätettiin siskon kanssa lähteä käymään läheisellävuorella. Alkumatkasta jo hiki vaikka kuljettiin vaan vähän loivaa ylämäkeä ja lämmintä 25

Ei ollut tänä aamuna sumua.

Pieni kiva tuulenvire kävi ja tämä himmeli pyöritti siipiään.

Tuommoinen se on alkumatka aika alhaalla ja sitten jyrkkä nousu. 2,6km pitkä. Ei siis kävelty koko matkaa vaan hypättiin vaunuun ja sillä melkein huipulle.

Jännittävää taisitten ei systeri on jo kertaalleen täällä käynyt.

Innolla odotan.

Täällä on tivolin hautausmaa. Aikanaan ollut ainakin Espanjan suurin tivoli. Koronan aikana lappu luukulle ja sinne on jäänyt koneet, laitteet ja rakennukset. Valtava alue. Joitakin autoja ja ihmisiä pöyöri ympärillä, että ehkä siellä jotain taas jossain vaiheessa on.

Aika korkealle kyllä noustaan.

Hienot näkymät avautuu.

Täällä on myös petolintupuisto. Sinne ei olla kyllä menossa, mutta muutamia lintuja kyllä nähtiin. Ihan on hyvinhoidetun näköinen alue, mutta kyllä mua surettaa nuo hienot linnut jotka on jaloista kahlittu kiinni.

Ihan ylös ei köysirata viennyt, että piti vähän itsekin kivuta. Liukkaat kivet, mielellään piteli kaiteessa, etenkin alas mennessä.

Huikeita maisemia

Kauniita perhosia, tämä yksi pysyi sen verran paikallaan, että sain kuvaan.

Sitkeitä kasveja rutikuivassa maastossa.

Kämpille kävellessä poikettiin kauppaan ja ostettiin illalliseksi kanaa, Matti olí luvannut sen valmistaa.

Päätettiin lähteä altaalle hetkeksi notkumaan. Pääsi uudet bikinit testiin. Kaverit nukahti heti, kuorsaus vaan kuului. Kirjottelin ekan pätkän journoa ja lueskelin lehdet ja menin uimaan. Eilisestä punastuneena otin aurinkoa vain selkäpuolelle ja rasvaa (50) oli lisätty. Nyt ei punaisuus lisääntynyt mutta raitaa syntyi.

Niin ja unohdin kertoa, että ne itikat löysi mut eilen illalla tai yöllä. Aamulla kutiavia paukamia kädessä ja jaloissa. Onneksi tuota siskoa oli pureskeltu jo aiemmin, niin oli lääkekasvat jo valmiina.

Tänään rentoilua, eli kotona ruokaa ja peli-ilta.

Kanaa ja salaattia, valkkaria. Kiitos Maija kun sellaisen olit jääkaappiin jättänyt.

Ensin vähän smart 10, Matti voitti ja meillä tasasempaa. Ei nuo urheilukysymykset ole mua varten, tosin Jannea siellä olis moneen tarvittu. Mutta hauskaa.

Tikkipokkaa seuraavaksi, johdin jo ja pisteen päässä voitosta, niin eikös se Matti sieltä taas rynninyt voittoon. Oli kullä enemmän mun laji tämä.

Punaviiniä ja vähän telkkaria illan loppuun.

Nyt nukkuun. Huomenna vielä rentoilua.

Fuge

Esitelläänpä vähän lisää tätä majoituspaikkaa.

Olohuone ja tokihan tänne on viritelty kotimaan kanavat, niin tänään näkyi aamutv.

Olohuoneen sohvalta katsottuna löytyy ulko-ovi ja ruokaryhmä.

Olohuoneesta terassillepäin

Keittiö, jonka takana kodinhoitohuone.

Oman makkarini jo esittelin, tässä 2/3

Tässä 3/3. Kaikista käynti terassille ja jokaisesta merinäköala. Ihan kiva😀

Toinen kylppäri. Huomaa retrokaakelit😁 Keittiössä on muuten myös kivat retrot, katosta lattiaan.

Isompi kylppäri ei yhtään häpeile retroilussa.

Tänään päätettiin lähteä systerin kanssa Fugeen katsomaan linnaa. Busseja menee vartin välein - yleensä- tänään odoteltiin melkein tunti, mutta eipä meillä kiire mihinkään. Kun se bussi viimein tuli, niin oli ihan täynnä ja seisottiin, mutta eipä sekään haitannut😀

Siskon kaupunki look. Sai monta kertaa kommentin muy guapo.

Pitkin Fugen rantakatua. On suurempi ja kiireisempi kuin Bena, ihan kiva, mutta ehkä tykkään enemmän Benasta. Kauppoja ja kuppiloita täällä kyllä enemmän.

Poikettiin juomaan yhdet. Appelsiinituoremehu ja sangria - arvatkaa kumpi tuli mulle?

Siellä se linna siintää. Aina pitää kiivetä, kun jonnekin haluaa. Vaikka taivas oli pilvessä, niin lämmintä riittää. Tuli hiki😓

Mutta kannatti kiivetä tänne 900 luvalla rakennetulle linnalle. Näkymät oli hienot ja kanuunat komiat.

Rantakatua takaisinpäin kulkiessa, muistin ottaa kuvan yhdestä grillistä. Näitä veneitä oli melkein joka ravintolalla ja niissä useimmiten valmistettiin kalaa. Tuoksu on savuisa.

Taidetta matkalla.

Lounaaksi topattiin syömään tapaksia. Hinta oli kohdallaan. Neljä tapasta+lasi viiniä tai olutta = 6€

Reissun jälkeen mentiin piipahtaan altaan reunalla, mutta oltiin levottomia ja lähdettiinkin rantaan. Olin päättänyt käydä uimassa meressä.

Aallot oli koko päivän pärskinyt, mutta mennään katsomaan.

Jee, vähän viileää, aallot vie mukanaan ja hiekka vie jalat alta. Kivaa😀

Yksi muisto rannalta matkaan.

Ei jaksanut enää lähteä iltakävelylle. Kotona hitsin hyvät hampurilaiset ja uusintakierros peli-ilta. Mä voitin molemmat pelit😁

Kello soimaan kahdeksalta. Huomenna kotiinpäin.

Kotiin via London

Ei raaskinut ostaa suoraa lentoa olis ollut niin kallis, joten kotiin Ryanilla Lontoon kautta. Nuuksioon vielä laukun kanssa, kun sain kaverit tuomaan osan kamoista kotiin. Kaikki kyllä sopis ihan hyvin, jos ei olis unikone matkassa. Saiskohan siitä jonkin matkaversion🤔 täytyykin selvittää.

Jätin siis taakseni komle mekkoa (piti saada uus kotiin).

Ja kengät jäi sinne myös, no ei noita nyt taida Suomessa hetkeen tarvita.

Pitkä päivä tästä tulee, \240mutta lennot lyhyitä ja stanstedissa ehkä ehtii syömään. Lentokentillä on ihan kiva hengailla.

Ei voi lentomatkaa aloittaa ilman juomaa. Tänään muovimukista valkkaria 😁

Britteihin kun menossa, niin piti oikein passia näyttää, että pääsi porteille asti. Sitten alkoikin hauskuus. Portin piti olla B18, siellä lastattiin Gatwickin menijöitä. Kakki kyseli toisiltaan, että mitä nyt. Saatiin ohjeet odotella siinä, sitten ilmestyi tieto, että lähdetään B16. No se oli viereinen, joten koko letka siirtyi siihen. Hetken päästä, se onkin B21, no sinne sitten pieni matka ja jono järjestyi uudelleen. Päätin käydä pissalla ja menin suosiolla jonon hännille. Toisen yksinäisen naisen kanssa siinä kummasteltiin toimintaa ja huomattiin, että portti muuttui B04. Ei kun suunta sinne ja tämä portti jossain huotsukassa kellarissa. Muu porukka seurasi ja lopulta löydettiin portin päältä Stanstedin nimi, mutta sitten taululle tuli, että lähteekin B22. Siinävaiheessa porukalta palo käämit. Joku jo ehdotti, että kukaan ei liiku enää mihinkään ja lopulta ei tarvinnut enää siirtyä. Lähdettiin sieltä B04 40 min myöhässä. Onneks oli sitä aikaa Lontoossa.

Täällä vielä ihmisnäytelmä turvaohjeista. Vähän hupasaa, kun on jo tottunut niihin piirrettyihin esityksiin.

Nyt odotellaan reikää taivaalle.

Ruuhkaa kentällä 🛫🛫🛬🛩️✈️

Lontoossa varmaan olis jostain päässyt suoraan lähtevälle puolelle, mutta ei ketään keneltä kysyä ja sitten olikin jo ulkona😀 En muistanut tätä passintarkastusrumbaa, mutta se meni ihan Ok.

Seuraavalle tsekkauspaikalle olikin sitten joku älytön ruuhka. En muista hetkeen tuollaisessa olleeni. Kaikki nesteet muistin poistaa, mutta sinne se kassi vaan livahti väärälle puolelle. Sitten odoteltiin, että joku sen tarkastaisi ja kyllä riitti ihmettelemistä mun unikoneessa. Päästivät sitten kyllä vihdoin läpi.

Nyt hyvä aika syödä, kun odottelen, että miltä portilta päästäis jatkaan.

Tämä nyt näköjään jatkuu samanlaisena, kun ensimmäinenkin pätkä. Final call ja sitä ensimmäistäkään ei ole tullut. Pari mimmiä tuolla tiskin takana häärää, mutta ei tästä valmista tule. Ei kyllä ajallaan tämäkään pätkä lähde. Oma sänky karkaa kauemmas🥴

Ryania ei kyllä hetkeen aikaan tarvi kokeilla uudestaan. Näillä ei kyllä oikein mikään toiminut tämän päivän lennoilla. Kaukana on ajat kun mainostivat ”best on-time”

Tunnin myöhässä sitten oltiin, joten bussi oli tietenkin mennyt ja seuraava menis vasta kolmen vartin päästä. Nyt ei enää jaksa. Taksi mielellään lähti viemään kotiin (niitä sentään oli piha täynnä). Loppumatka oli vähän kalliimpi, kun Malaga-Tampere😀😁🥴

Mutta nyt kotona ja täällä sentään evästä odottamassa, ettei tarvi vatsa kurnien mennä nukkumaan.

Sellainen retki tällä kertaa!