Heräsimme aamulla klo: 5.45 ja lähdimme kentälle. Olimme kentällä noin 6.30

Kentällä menimme turvatarkastukseen ja sen jälkeen loungeen aamupalalle

Ensimmäinen lento lähti klo 10.25 ruotsiin. Ensimmäinen lento kesti noin tunnin.

Kun pääsimme perille Ruotsiin menimme käymään tax freessä ja sitten menimme loungeen lounaalle. Toinen lento lähti \240klo 14.00. Lento kesti noin 11 tuntia. Lentokoneessa nukuin, katsoin leffoja ja tein läksyjä samalla kun kuuntelin musiikkia. Kun pääsimme perille menimme ensin bussilla terminaaliin ja sitten maahantulotarkastukseen. Amerikkalaiset ovat erittäin lapsiystävällisiä joten meidät päästettiin suoraan koko jonon ohi. Jono olisi kestänyt noin 3 tuntia. Tämän jälkeen haimme laukut ja lähdimme bussilla autovuokraamoon. Sitten lähdimme ajamaan Santa Barbaraan ensimmäiseen hotelliimme. Automatka kesti noin 2 tuntia.

Aamulla menimme aamupalalle siellä söin aamias sandwichin ja amerikkalaisen pannukakun. Kylässämme Goletassa oli sitruuna festivaali joten menimme sinne.

Piirakansyönti kilpailu (en osallistunut)

Tämän jälkeen menimme rannalle ja ravintolaan syömään. Illalla kävimme vielä uimassa.

Tänään menimme aamupalan ja uinnin jälkeen outlettiin.

Siellä oli noin 150 kauppaa joten niiden kiertäminen kesti pitkään. Kävimme siellä myös syömässä. Illalla menimme uimaan.

Päivällä lähdimme rannalle. Ensin kävimme hakemassa jäätelöt. Rannalla \240leikimme hiekalla ja hypimme aalloissa. Virtaus oli niin kova että emme voineet mennä uimaan.

Rannan jälkeen lähdimme syömään.

Tänään satoi ja ukkosti. Päivällä menimme viinitilalle.

Lunchin jälkeen menimme kauppaan ja sen jälkeen jäätelölle.

OCT 04 2018

Tänään kiipesimme hot springs vesiputoukselle, joka oli vuorella. Vesiputous oli kyllä kuivunut mutta hieno kokemus silti.

Illalla menimme katsomaan auringon laskua vuorilla sijaitsevaan hotelliin nimeltään El Encanto. Sen jälkeen menimme hotellille syömään pizzaa.

OCT 05 2018

Aamupalan jälkeen lähdimme ajamaan Palm Springsiin.

Matka kesti 4 tuntia ja kävimme matkalla syömässä. Kun pääsimme perille menimme uimaan.

OCT 06 2018

Aamulla uimme ja pelasimme tennistä. Iltapäivällä lähdimme kaupunkiin syömään ja ostoksille. \240

Siellä vietimme koko illan.

OCT 07 2018

Aamupäivän olimme uima altailla ja pelasimme tennistä. Illalla lähdimme ravintolaan.

Ravintolasta kotiinpaluu oli aika erikoinen koska kaikki autot pysähtyi ja tuijotti taivaalle kyseessä oli Falcon X 9 raketin laukaisu. Hetken ehti jo miettiä että mitä nyt tapahtuu.

OCT 08 2018

Heti aamulla lähdimme ajamaan Joshua tree national parkiin. Matka sinne kesti noin tunnin. Kun pääsimme perille menimme infokioskille hakemaan karttaa.

Siellä oli tarantelloja ja kalkkarokäärmeitä. Ei onneksi nähty kumpaakaan.

Jumbo Rocks

Keys view

Tässä oli siis mielestäni hienoimmat paikat.

OCT 09 2018

Aamulla kävimme uimassa ja pelaamassa tennistä. Loppu päivän vietimme outletissa.

OCT 10 2018

Tänään olimme aamupäivän uima-altaalla ja pelaamassa koripalloa. Iltapäivällä kävimme taas outletissa.

Innostumme ehkä vähän liikaa outletista koska siellä sai monia hyviä merkkejä halvalla esim Guess, Tommy Hilfiger, yms. Joten kävimme siellä aika usein.

OCT 11 2018

Tänään kävimme Indian canyoneilla.

Siellä kävelimme noin 2 kilometrin reitin joka meni ensin vesiputoukselle ja sitten vuorelle.

OCT 12 2018

Aamulla lähdimme ajamaan San Diegoon. Automatka kesti noin 2 tuntia. Kun pääsimme perille menimme rannalle uimaan.

Maisema meidän keittiöstä.

OCT 13 2018

Tänään menimme katsomaan San Diegon yliopiston jalkapallo-ottelua.

Ottelun jälkeen menimme vanhaan kaupunkiin.

OCT 14 2018

Tänään lähdimme heti aamulla ajamaan Anaheimiin Disneylandiin.

Linna

Paraati

Illalla olimme kotona vasta noin 23.00.

OCT 15 2018

Olimme melkein koko päivän rannalla. Iltapäivälle vuokrasimme pyörät ja kävimme ajamassa noin 4 kilometrin reitin rannalla.

Pyöräilyn jälkeen menimme ravintolaan syömään.

OCT 16 2018

Tänään olimme koko päivän rannalla. Vuokrasimme myös surffilaudan ja opettelin surffaamaan.

Illalla menimme ravintolaan syömään.

OCT 17 2018

Tänään olimme taas päivän rannalla ja illalla menimme hienoon ravintolaan syömään. Ravintolassa emme itse parkkeerannut autoa vaan ravintolan henkilökunta parkkeerasi sen. Kun pääsimme kotiin pakkasimme vielä laukut huomista lähtöä varten.

Aamulla menimme aamupalalle kahvilaan siellä soin pannukakkua. Lähdimme suoraan kahvilasta ajamaan autovuokraamoon. Autovuokraamosta menimme bussilla lentokentälle. Lentokentällä menimme turvatarkastukseen ja ohitimme taas noin tunnin jonon. Sitten menimme loungeen syömään ja käymään tax freessä. Lento oli noin puolituntia myöhässä. Lento Ruotsiin kesti kymmenen tuntia.

Ruotsissa meillä oli noin 2 tuntia aikaa käydä syömässä, turvatarkastuksessa ja maahantulotarkastuksessa. Menimme syömään Loungeen siellä syömiseen jäi aikaa noin viisi minuuttia. (Elämäni nopein ravintolaruokailu) toinen lento kesti 40 minuuttia. Suomessa haimme laukut ja lähdimme kotiin. Menimme nukkumaan jo 19.30 ja heräsin seuraavana päivänä jo 5.15

Eniten pidin Palm Springs viikosta. Uusia lempi ruokia ovat mustekalarenkaat, katkaravut, quesadillat ja jälkiruoka on churrot. Matkalla eniten tuli syötyä meksikolaista ruokaa.

Uskonnon läksy: kerro miten eri uskonnot näkyivät kohteessanne.

Esimerkkejä: kaupassa joku toinen asiakas sanoi isälleni: god less eli jumalan siunausta, amerikan seteli ja eri uskontojen kirkkoja.