Arrived a Edimburgo. Fa Fred, pero de moment amen ben tapases. El avío l’hem agafat a mes 7:40 del mati. El vol ha sigut molt bo i rapit. Quan hem sortit la temperatura era de 17 graus i Renoi 20 graus de cop costa molt de pair. Bens han portat al hotel amb un taxi de 4 en 4. Estem al hotel Mercur. Una mica allunyant-se del centra.

Hem dinat en aquest parc Fish and xips. I una cocacola. Com es pot veurà a la foto fa molt bon dia. Això si fred

Aquest es el parc on hem dinat a sota del castell de Edimburgo. Una fortalesa dalt de un antic volcà. Tot el parc que l’envolta era un antic llac.

El nostra dinar del primer dia.

I la meva pinta al arribar a Edimburgo.

Hem visitat aquesta església. I en el cemetiri hi havia un mercadillo d’artesania

Mercadillo

Per fi després de molt caminar arribem al hotel.

I ara a sopar que ja toca. Anem a un japones. Jo sopo un Yaquisoba. Fideus amb salmó que pica un cullo i el Anna una Ramen. Sopa de la abuela amb fideus i herbes. En fi de moment avui ja hem sopat.

RESTAURANT WAGAMAMA

Edimburgo. Avui fem el tour per la ciutat. Ens ve a buscar el autocar a les 8 del mati i el nostre guia es diu Paco. Passegen per tota la citat nova camí del castell

Aqui estem del del monument nacional de Edimburgo on es veu la panoràmica de la ria i el mar. La New Town i la old Town. On al final de la Old Town està el castell

Dins de la plaça del castell

Vistes de la New Town des-de el castell

Comprem unes bufandes

I un briguito de la pruna

Anem a veure una casa victoriana i prenem un Cocktail a The Dom. El millor salon de Edimburgo

I el final a descansar

Perth i Sant Andrews

Avui visitem universitat on van estudiar el Guillermina i Kate Midelton. Es un poble típic pesquer que viu de universitats

Asseguda al mitg del campus. I el que m’ha costat aixecar me tot un triomf.

Frenta a al catedral catòlica derrotada

Frenta al port de Sant Andrews

Des-de Pitlocrich. Un poble de ricachos que sembla Baqueira però a la inglesa. Hem anat a veure una presa on han fer unes escaletes per les truites. Molt bo perquè no remuntaven el riu.

Abadia d’Elgin. Ruta de les Destil·leries i visita a una casa con la de Dawnton Aby. Està abitada per la seva propietària de 80 anys. Per mantenir el castell la visita la gent. Després anirem a Invernes.

Per fabricar Wishky es necessiten 3 ingredients. Civada aigua i sucre. Els primers en produir el wishky son el primers monjos a la edat mitjana.

No anirem amb la barca per trebersar el llac. En veure’l en hi ha prou.

Paisatge típic

Entrada a ala abadia de Elguin amb el grup de catalans que mes o menys som mes afins

A la entrada de la abadia

Amb la pedra del destí

Visitem al castell de la comptesa de cowdor que amb 82 anys encara viu al castell

La millor foto del castell de Cawdor

Hem anat a la Destil·leries però ja no produeixen res de res. No està malament. Després hem anat a Invernes, que significa puerta del algo o la ria Ness. No ja fet gens de fred i hem estat molt bé. Hem dinat a un Macdonals.

Visitem el llac Nees i els seus voltants. Avui el dia a començat molt maco. Però de seguida que hem arribat al llac ha començat a plore. Al guia diu que aquí a Escòcia poden tenir les cuatre estacions en un dia.

De moment jo ja he trobat el Nessi, que percert es una nena.

Mira quina por.

Després del llac i da mo haver pujat al Marquito. Hem anat a veure el castell que hi ha a una petita península del llac. Urquhart Castle. On es va rodar la peli de los Inmortsles. Molt maco

Per cert que he tocar el aigua del llac i mo he vist el monstre

Després comencem a veure fiords de nou. Es com si fos la costa de Noruega. Però en muntanyes mes petites. Es molt maco.

Fa fred i vent. I a mes fa molta olor a marisc hem baixat fins a tocar el aigua que no es massa freda.

Castell de Eilean Donan Castle

El paisatge es molt diferent a la resta son muntanyes molts altes sembla mentida.

Per culpa d’un accident mortal no hem pogut anar a Portreer. Ja que ha xocat 4 cotxes amb un mort. Un Audi Q7, un Mercedes, dues furgo Ford

El dintre del castell de Eiland

Forth Willian des de la illa de Skye. El primer que fem es anar a buscar el ferris per trebersar el fiord. Avui plou molt i fa força fred.

Vam dinar a Fort William i també vam veurà a l’estació el tren del Harry Potter. El que passa es que vam estar massa tems i no vam poder veure el castell de Inveraray

A la sortida de la estació

Fent una cerveseta i un músclus

El restaurant a la bora del fiord. Hi han foques. Però no les vam veure

Un cafè i la carta del menú

Després vam continuar per veure The tree Sisters. Tres muntanyes molts altes al maig del massís de Glencoe

Sembla que tot estigui ple de moqueta

I al final arribem al hotel al mig de la natura

Camí de Inveraray i Sterling. Per fi arribem a la esplanada del castell dels ducs Argril

Hi ha un port molt maco, on a primera hora del mati la mare està baixa

El bus ens deixa al port i hem de caminar 1,5 Km. Quina barra i si el castell es podia veure perfectament obrir a les 10 del mati

Aquest es el Duc de Argril que suposadament va fer molt per els seus paisans del poble. En aquest pobla eren molts rics pues pescaven moltes anxoves i hi havia una industria pesquera molt important. Amb la arribada de la era industrial tos va anar a morris i els joves van marxar.

A la entra del castell de Inveraray que no vaig poder entrar.

Camí de Esterling pasant per Loch Lomo. Es un Poblet turístic molt pintures a la rica del llac Lomo. Mes gran que el llac de Invernes i mes profun.

Frenta al llac Lomo.

Les cases son totes de pedra i plenes de flors. Ina passada.