Camperplaats Slot Loevenstein

0 - 66 km

Van Rotterdam naar Slot Loevestein

Dag 1 van onze reis. Can you believe it? Na maanden bouwen voelt het surrealistisch om vandaag dan toch echt Rotterdam achter ons te laten. Na de nodige inpak-stress (hebben we écht alles?!) gooiden we vandaag om 14.00 de sleutels door de brievenbus. Het doel van vandaag: een gratis plek vinden om te overnachten, en die \240vinden we relatief dicht bij huis. Op 66 km van Rotterdam parkeren we Emil bij Slot Loevestein. De zon schijnt en de koeien staan achter ons te grazen. Een prima plek voor een eerste nacht in de bus.

Gemaal van Sasse

66 - 128 km

Van Slot Loevestein via Zaltbommel naar Grave

We hadden iets te vroeg gejuicht. Op onze eerste nacht werd er om 10 uur ‘s avonds door de politie op de deur geklopt. Gelukkig geen boete maar we moesten wel verkassen. Niet al te ver vinden we een andere gratis plek in Zaltbommel. Vanuit daar vertrekken we ‘s ochtends om op zoek te gaan naar een ander gratis plekje om te overnachten. Die vinden we tussen de koeien en de schapen in Grave. We staan er samen met 1 andere camper; waarvan de bewoners er al 7 jaar(!!) in wonen!

National Park Veluwezoom

128 - 220 km

Van Grave via Nationaal Park Veluwezoom naar Otterlo

Voor het eerst een wild zwijn gespot! Zo blij! Op de Veluwezoom. Wat dus eigenlijk gewoon een gratis versie is van de Hoge Veluwe, weer wat geleerd. Verder heel fijn gewandeld en ook aanzienlijk verbrand, oops. Ach joh, das een lekker buitenmens koppie zullen we maar zeggen. ‘s Avonds (helaas) voor het eerst op een camping omdat er in dit gebied geen gratis plekjes te vinden zijn; te toeristisch hier waarschijnlijk. Nadeel: we moeten betalen voor een stukje gras. Voordeel: de volgende ochtend kunnen douchen :)

Hoge Veluwe National Park

220 - 287 km

Van Otterlo via Nationaal Park de Hoge Veluwe naar Enter

Ja ja wij zijn er ook geweest: het Kröller-Müller. Voor Dylan de eerste keer. Vooral de beeldentuin was een succes. Ook fijn aan dit soort plekken: gratis naar de wc en waterflesjes bijvullen. Tja, dat hoort ook bij #vanlife.

We spenderen heel de dag in het park en rijden aan het einde van de dag richting een dorpje genaamd Enter. Hier is een legale gratis camper plek. Tussen de voetbalvelden weliswaar, but it will do for just one night.

Tot nu toe, in het kort

Schillig
Campingpark Harsefeld

287 - 814 km

Van Enter via de Sallandse Heuvelrug, Emmen, Hunebed D27 en Schillig naar Harsefeld

Ik heb besloten het even anders aan te gaan pakken. Elke dag een foto, maar niet meer elke dag een stukje tekst. Want in alle eerlijkheid: ik kon de zin ervoor niet opbrengen om elke avond wat te schrijven. En we hebben ten slotte vakantie ;-)

De afgelopen dagen hebben we best wat kilometers gemaakt. In ieder geval meer dan we in eerste instantie hadden verwacht. Gisteren zijn we zelfs al de Duitse grens over gestoken! Voor we dat deden hebben we wél nog even de toerist in eigen land uit gehangen en het grootste hunebed van Nederland bezocht. Nummer D27 in Borger. Kei leuk!

Ook gingen we op de valreep nog naar de bioscoop in Emmen om de nieuwe Fantastic Beasts te kunnen zien in het Engels. In Duitsland zou dat ‘m natuurlijk niet worden.

Eenmaal over de grens belanden we in een niet heel bijzonder stukje Duitsland: vandaar dat we er nogal snel doorheen rijden. Vanochtend werden we in een willekeurig gehucht op een gratis parkeerplek wakker. Het is heel mooi weer en dus zijn we naar het strand in Schillig gedaan. Dat was fijn.

Nu staan we op een camping in de buurt van Hamburg. Geen idee nog wat we morgen allemaal gaan doen maar 1 ding is zeker: douchen.

Tot nu toe, in het kort: