Først startet det med fly til London 09:00, det gikk fint. Så spiste jeg på Joe and the juice det var digg.

Så tok jeg flyet til Istanbul, gikk fint det og men satt en unge med meg som spydde 2 ganger så det var ikke så gøy.

Så hadde jeg 1 time og 30 min til neste fly så jeg løp gjennom den store flyplassen. Rakk det med god tid.

Så var det siste fly til Riyadh!

Det gikk også bra, litt tregt på slutten men godt å komme fram.

Tok taxi inn til byen, og taxi sjåføren var veldig hyggelig, inviterte meg på lunsj dagen etter men da måtte han også kjøre meg tilbake til flyplassen så sa nei😀

Jeg hadde ikke booket hotell så jeg bare fant et billig et på booking og dro dit uten å ha bestilt, de hadde ledig rom! Dusjen var litt kaputt så fikk ikke tatt en dusj som jeg hadde gledet meg til. Men greit rom og bra nett. Kr 750 for en natt

Masmak Fortress

Hadde på alarm kl 06:30 men merket at 3 timers søvn ikke var nok så lå å slumret fram til 08:30. Så var det å pakke sekken, checke ut og komme seg på først attraksjon!

Etter en kort Uber tur kom jeg til Asafat Square! Det er bare et historisk landemerke! Var veldig fint og ryddig der!

Etter å gått der litt dro jeg til Masmak Fortress! Det er et leire fort som ble bygget i 1865, var brønn der før og moske. Så nå var det et museum

Etter jeg hadde vært der satte jeg meg i en Uber til nasjonal museumet, der var det veldig stort og fint. Fikk sett mye forskjellig, han som jobbet der sa man bruker minst en time og jeg har ferdig på 30 min haha.

Etter all reisingen så var jeg veldig sulten, dro til et lokalt sted med lokal mat som heter Najd Village, er 4 slike restauranter i byen. Er lokal mat men laget for turister så er ikke strekt eller noe sånt. Var veldig godt men også veldig mye. Klarte ikke å spise opp alt. Klokken var sånn 11:30 nå.

Etter at jeg ble stapp mett så dro jeg til The kingdom tower, som er et 300 meters høyt bygg med en bro man kan gå over.

Fikk meg en venn der som het Hassan, kommer fra Paris. Han og meg tok bilder av hverandre. Fikk han på Snapchat og der hadde han lagt ut story om neste stedet jeg dro til. Hadde tenkt til å dra dit men var litt usikker.

Så dro jeg til det stedet som heter At- Turiaf World Heritage Site. Der var det utrolig fint, var et museum som var ute og inne. Og det er på UNESCO listen!

Veldig fint sted og veldig varmt med sekken overtalt haha.

Så en familie der og spurte om å ta bilde med de og de var jo da selvfølgelig fra Mumbai!!! Så de ble kjempe glad og fikk WhatsApp nummeret til han ene for han sa at jeg kunne sende han melding om jeg lurte på noe eller trengte hjelp!

Jeg fikk og en der til å ta bilde av meg og selvfølgelig var det en som har vært med å bygge opp stedet til slik det er i dag.

Etter det dro jeg til KAFD som er business stedet i Riyadh, der hadde de Urths cafe sånn som i LA, tok en iskaffe og smoothie der.

Når jeg var der så ble klokken sånn 16:10 så viste ikke helt om jeg hadde tid til å dra et annet sted så jeg bare satt der litt og tok en Uber til flyplassen. Var mye kø så var greit å bare komme seg dit.

Flyet til Mumbai går 20:40 så venter bare på at det skal gå🌴🤠

Treebo Trend Elvis Inn, Chandivali

10 min før alle skulle boarde flyet så så en som jobbet der på meg og sa: you Oscar from Norway? Så da fikk jeg komme inn på flyet først og kom først i køen. Hadde håpet på å få flyttet sete men 24E ble det på meg. Kom egentlig bare først for de måtte sjekke visa.

På flyet satte jeg med en som heter Usman, veldig hyggelig, jobber i Riyadh og bor og er fra mumbai.

Bilde av mobilen til Usman

Så etter en liten fly tur på 3,30 timer, så landet jeg. Da løp jeg ut av flyet foran alle andre for å komme først til køen. Kom meg helt fram men så så jeg at alle andre i køen hadde en liten lapp. Og den hadde vist jeg gått forbi. Så måtte helt tilbake og skrive ned all info om meg. Så da kom jeg bakerst:(

Når klokken ble sånn 04:00 så kom jeg meg endelig ut og da var det rett å bestille Uber! De hadde en egen seksjon på flyplassen til bare Uber, bestilte på vei bort og sto det skulle komme en om 5 min. Men der alle ventet var det helt kaos!

Kom meg endelig i bilen og frem til hotellet. Hotellet kostet jo bare 200 nok så det var ganske stusselig. Fikk tatt meg en dusj, men var ikke eget dusjkabinett heller så man måtte bare dusje på gulvet akkurat som i en båt. Det gikk no greit så hoppe jeg i seng. Sovnet ikke før 05:00 tiden

Namastey Mumbai Backpackers

Så hadde jeg på alarm kl 10:00 men slumret helt til 10:30. Så var det å pakke og å sjekke ut og komme seg i en uber til hostelet! Det var bare 12 km til hotellet men det er så mye trafikk i mumbai at det tok over en time å komme seg dit.

Så kom jeg fram til Namastey hostel, var veldig fint og stort der.

Låste inn sekken og dro rett for å spise frokost på et sted jeg hadde lagret på forhånd. Veldig god mat!

Etter det dro jeg hjem, byttet til shorts og begynte å gå litt rundt. Først når jeg gikk var jeg litt sånn oj kan jeg ta opp mobilen siden jeg var så redd for at noen skulle nappe den. Men etter en stund skjønte jeg at det ikke var så gale som jeg hadde trodd!

Gikk til et sted hvor de hadde litt gatekunst

Så bare gikk jeg litt til rundt om kring og utforsket stedet.

Katolsk kirke på toppen av et haug. Bygget i 1761

Så gikk jeg ned mot havet. Der var det masse folk men også masse turister fra andre steder i India! Så da ble jeg spurt sikkert over 20 ganger om jeg kunne bli med på bildene til folk. Sier jo selvfølgelig ja og alle ble kjempe glad hahah.

Fikk vasket og tørket klær i havet

Var veldig fint og en strandpromenade man kunne gå på

Var sånne skilt overalt

Gikk deretter hjem og slappet litt av og spiste noe på veien hjem og tok en øl 🍺

Bestemte meg for å legge meg litt tidlig siden har bare hatt 8-9 timers søvn på de siste 62 timene siden jeg våknet i Bergen og jeg sov ikke mange timene natt til 1 heller 😳🇮🇳🤠👳🏾‍♂️ en ting som suger litt er at tiktok er blokkert i hele India haha godnatt 🏝️🕺🙌

Dhobi Ghat Viewing Deck

Startet dagen med å ta en Uber rett til Dhobi Ghat, som er det store vaskestedet ute

De vakser klær for hoteller, restauranter, sykehus og store familier. De bruker ikke kleshengere men bare surrer to tau sammen, sparer tid og penger. De fleste vasker tar 3 dager. De får inn store sekker med klær så sorterer de klærne, vasker de i steinene og henger de opp.

De har også noen store vaskemaskiner for de som trenger klær vasket på dagen

Så etter så tok jeg tog med tour guideden til en kaffe hvor vi ventet på de andre som skulle bli med på slum tour!

Så kom det rundt 10 andre som skulle være med.

Her kutter de opp plast

Her lager de regnjakker til barn fra plast

De sorterer plasten slik at den kan bli kuttet opp og sendt til et sted utenfor mumbai til å bli smeltet til nye ting.

De klarer å sortere plasten med å banke den i bakken slik de kan høre hvilken type plast det er

Her lager de såpe

Strøm skap

Her lager de skinn

Tørke skinn

Ferdig

Her lager de krukker

Etter slum touren tok jeg tog mot gateway of Mumbai

Så gikk jeg litt rundt om kring

Så gikk jeg forbi en fyr som sa: kule sko. Så begynte vi å snakke litt og jeg sa jeg ikke hadde smakt skikkelig indisk mat enda. Da ble han sjokkert og tok meg først med på chai tee!

Veldig god te med masse sunt og godt for kroppen

Så tok han med meg på en indisk restaurant hvor vi spiste butter chicken og drakk kingfisher øl

Hoppet på moped hans og han kjørte meg rundt om kring og til gateway!

Vi stoppet og innom for å prøve tradisjonelt antrekk

Hvor bombingen i 2008 skjedde

Gateway of Mumbai

Så dro vi på et marked

Etter det tok jeg en uber hjem. Veldig fin og gøy dag🇮🇳🙌🤠👳🏾‍♂️🕺

Gateway Of India Mumbai

Startet dagen med å gå til et frokost sted like ved

Veldig godt

Så gikk jeg til togstasjonen

Tok toget til gateway of India

Så ble jeg med på en båt til the elephant caves. Båt turen tok sin tid men var gøy og møtte litt folk der!

Booket fly til Bangkok når jeg var her.

Når jeg kom til land måtte man opp en lang bakke til toppet av et fjell. Man kunne bli bært opp på en stol av 4 stykker for de som var for lat til å gå opp.

Elephant hulene. De har en elephant gud i hinduismen og den dro visst hit og lagde dette eller noe haha

Ble kjent med noen som viste meg rundt

Båten tilbake

Så tok jeg en uber rett til hostelet, pakket bagen og sjekket ut. Hadde ikke betalt på forhånd så han tok vekk en dag siden jeg dro før! Også dro jeg til flyplassen

Likte Mumbai veldig godt, hyggelige mennesker. Er en veldig stor by med trafikk hele tiden så tar lang tid å komme seg steder. Ønsker å dra tilbake til India en annen gang! Har ligget på rundt 30° Men ellers så var det veldig trygt, var aldri redd eller noe og fikk sett mye av det jeg ville se🇮🇳👳🏾‍♂️

Når jeg skulle sjekke inn sa de jeg måtte ha en retur billett eller billett til et annet sted, men så viste heldigvis sophie om en nettside for å lage en fake billett😄

Flyet får 00:10 og lader i 05:45 i Bangkok \240

Mad Monkey Bangkok

Jeg landet i Bangkok klokken 06:00 så tok jeg en taxi til hostelet! Kom på hostelet og så meg litt rundt og spurte om å få sjekket inn. Men check in var ikke før 14:00

Så gikk jeg og spiste noe frokost

Så bare gikk jeg rundt i byen og utforsket litt

Dro tilbake til hotellet og ventet til 14:00. Imens jeg ventet møtte jeg litt folk som også ventet og ble venner med de

Så fikk jeg endelig rommet og det var digg. Tok en dusj slappet litt av og fikset meg for å være med på pool party

Så ble vi en gruppe og dro å spiste så dro vi ut etter det

Var gøy ute og det var slutten på den dagen

The Chinatown Gate

Våknet og tenkte jeg skulle gå litt rundt i dag og. Så gikk til china town!

Spiste en pad Thai

Når jeg var der så så jeg at en jeg ble kjent med på hostelet dagen før også var der på Instagram! Så sendte han en melding og han var bare en gate nedenfor meg. Han heter maki og er fra Filippinene, og han var med en venn fra Filippinene. De spiste på en Michellen restaurant så møtte de der

Etter det sa han ene at han viste om en street art gate så vi gikk der

Var ikke så mye street art å se men var greit

Etter det gikk vi bare rundt også bestemte vi oss for å ta en båttur

Var veldig kjekt også tok vi båten til floating marked. Og det var bare tull, var liksom et marked som fløt men det var laget av betong så var liksom ikke wow.

Etter det tok vi en tuktuk til et tempel

Veldig fint sted

Etter det tok vi tuktuk hjem.

Chilliet litt med noen folk men så gikk jeg opp på rommet for å slappe litt av

Var pub crawl på hostelt så skulle på det!

Maki og han andre vennen PJ hadde to venner som de hadde møtt så dro å spiste med de. Han var fra Colombia tror jeg også hun fra Japan, også hadde møttes i Chang Mai og er sammen nå.

Dro tilbake til hotellet, meldte meg på pub crawlen, og begynte å vorse med de andre

Pub crawlen var helt ok, ble kjent med litt nye folk men man var over 1 time på hver bar så ble litt lei. Meg og et par andre dro etter den andre baren for det var ikke super gøy.

Så dro jeg hjem for å sove!

King Power Mahanakhon

Startet dagen med å gå meg en tur

Så sendte PJ en melding om jeg ble med å finne på noe så tok en bolt tilbake til hostelet, var motorsykkel bolt så det var gøy og billig

Så slappet jeg av på hostelet litt før meg og PJ prøvde å finne ut hva vi ville gjøre.

Så når vi hadde funnet det ut tok vi en bolt til king power som er den høyeste bygningen i Bangkok

Vi var der ganske lenge for vi ville se solnedgangen! Var veldig fint

Etter det dro vi hjem igjen, chillet litt på hostelt før jeg tok en dusj og lå meg til å sove.

Skulle opp 08:00 for å dra til DMK flyplassen og ta fly videre til Chiang Mai🌴

Hmong Doi Pui Village

Først så våknet jeg opp og tok en bolt til flyplassen kl 09:00 ca

Landet kl 13:00 og tok en bolt moped til mad monkey hostelet!

Kunne ikke sjekke inn før 14:00 så gikk litt rundt og spiste frokost

Så dro jeg på hostelet og ble kjent med en fyr fra Nevada og to fra Danmark. Vi snakket om å møtes senere for å se på thai boxing

Fant en gruppe på Hostel appen som spurte om noen ble med å ta en taxi opp på et fjell for å se solnedgangen!

Så planla vi å møtes foran en port i byen!

Vi ble 9 stykker til sammen og alle var fra forskjellige steder i verden. Bilen tok rundt 1 time opp og solen gikk ned 18:03 og vi dro 16:50.

Hun ene måtte spy på veien opp for det var så mange svinger og man sitter sidelengs. Så der tapte vi litt tid.

Etter en times tid kom vi opp til en liten landsby

Så fikk vi endelig sett solnedgangen

Var utrolig fint også var det en hage der hvor vi satt og snakket litt før vi dro ned igjen.

Så dro vi til et marked hvor vi skulle spise litt.

Tok noe smått for jeg måtte dra siden jeg skulle på thai boxing

Gikk til hostelet og møtte de andre.

Så etter noen øl dro vi til boringen

Veldig gøy å se på, ble 2 knockouts!

Etter det dro vi på hostelet for å se om det var noe liv der men det var litt død. Så da dro vi på byn. Meg og de to fra Danmark var sykt sulten så vi kjøpte oss en pad Thai!

Så var vi litt på en club/bar som het Zoe. Var helt ok så dro jeg hjem!

MJMC+RGC

Først så våknet jeg og gikk til en thrift store. Fant ikke noe der

Spiste frokost

Så viste jeg ikke helt hva jeg ville gjøre så jeg gikk i resepsjonen på hostelet og så man kunne melde seg opp på elephant sanctuary! Så jeg gjorde det

Buss turen tok ca 1 og en halv time

Sto bakpå en truck for å komme oss ned til elefantene

Fikk pad Thai der

Det var suuuper gøy! Han guiden vi hadde fortalte at dette er en av de få stedene hvor de faktisk behandler elefantene skikkelig bra. Mange steder så sier de at de har reddet de fra sirkus osv men at det egentlig ikke stemmer.

De bruker bilder av elefantene når de griner for eksempel og de griner hvis de kaster jord på seg selv og får det i øynene

Noen ganger når de skal klø seg så kutter de seg på en stein for eksempel og da bruker se bilder av elefantene som har kuttet seg for å få folk til å syntes synd på de og til å få folk til å sende mer penger

Når vi var der var det en annen gruppe der og fra et annet selskap og vår guide sa at han ikke ville gå nærme de for sånn at de kunne høre hva han sa. Siden den andre gruppen ble sakt at elefantene hadde det fælt. På bordet til den andre gruppen var det en stor boks hvor man skulle gi penger til stedet. Slik var det ikke der jeg var.

Var veldig gøy og lærerikt

Etter det møtte jeg noen som jeg traff på hostel appen! Skulle møte de imorgen for å dra til sticky waterfalls. Men vi dro å spiste og på drag show som var gøy.

Så dro jeg hjem og la meg

339H+3V Sticky waterfall, Tambon Mae Ho Phra, Amphoe Mae Taeng, Chang Wat Chiang Mai 50150, Thailand

I dag skulle jeg til sticky waterfalls, de jeg var med dagen før hadde laget en Instagram gruppe og det var 26 stykker som møtte opp for å dra dit.

Vi var 9 stykker i bilen jeg tok og alle var veldig hyggelige og fra forskjellige steder i verden! Skottland, Irland, Canada, Tyskland, osv

Først måtte vi gå ned en lag trapp for å komme til bunns av fossefallet

Var veldig stilig, det er noen mineraler i vannet som setter seg fast i fjellet som gjør at alge og andre sleipe ting ikke kan feste seg.

Var ikke klissete som tyggis liksom men som sokker med antiskli på en måte

Man kunne bare gå rett opp uten å tenke på å skli!

Gjengen jeg dro med

Tok bare 20 min opp så skulle ønske det varte lengre

Så kjøpte vi noe drikke der også dro vi hjem over

Når vi kom hjem dro noen videre og 4 av oss dro for å spise litt lunsj

Koi Soi

Jeg og han ene som var med som var fra Canada bodde faktisk på samme hostel så vi dro hjem sammen!

Vi ble enige om at i gruppen skulle vi møtes for noen drinks også mat senere

Koi Soi igjen

Så gikk vi litt rundt og så bestemte 3 av de som var med å dra på boxekamp, men vi 3 som var igjen bestemte oss for å finne på noe annet

De to siste som var igjen med meg var tyske så vi møtte noen andre tyske venner av de så gikk vi for å ta noen drinks. Var kjekt men etter en stund med mye tysk bestemte jeg meg for å dra hjem🌴

Pai

Våknet og spiste frokost før jeg skulle ta bussen til Pai

Var 300 meter opp og mange svinger, flere som ble litt kvalm på turen opp og tok rundt 3 timer

Så gikk jeg fra byen til hostelt som heter Butterfly

Tok 10 min å gå

Veldig chill hostel med sykt myke og gode senger. Er 3 personer på hvert rom og bad

Slappet litt av så gikk jeg til byen

Veldig fint og koselig her, er bare sånn 2 hvorved gater hvor det er marked. De selger masse forskjellig god mat og fine klær

Spiste en buritto

Gikk tilbake til hostelet og skulle bare slappe av egentlig. Var 2 jenter på rommet mitt, så hun ene kom inn og sa hei. Også sa hun vil du være med ut vi bare tar et par øl her ute. Så dro jeg med de!

Vi var en gruppe på sånn 10 personer og det var veldig kjekt. De fleste var fra Nederland

Så dro vi på en kul bar

Så sa hun ene at hun ville dra et annet sted for det ble for rolig her. Og da ble meg en som heter chai fra Nederland, Lilly fra Nederland og natcha fra Tyskland med!

Vi dro til nabo baren og bestilte shots

var der til de stengte kl 00:00

Så var det videre til neste sted som holdt åpent

Etter å ha vært der litt ble vi sulten så dro på 7/11 for å kjøpe toast og burger

Blir veldig kaldt på natten her så må ha på buske og genser!

Then we just went to another bar and then home. Got home at like 03:00

Snakket engelsk med en på rommet når jeg skrev dette nå så da ble det plutselig på engelsk også hahha